A klímajavítás lehetséges lépései
1-2. A klímakompresszor termeli a hűtőközeget ami gáz halmazállapotú, magas nyomású, a hőmérséklete magasabb, mint a külső hőmérséklet.
3-4. A kompresszorból a gáz a kondenzátorba(klímahűtő) megy, ahol nagynyomású cseppfolyóssá alakul.
5. A cseppfolyós hűtőközeg a szárítószűrőbe kerül, ahol kiszűrődik a szennyeződés és a nedvesség.
8. A szárítószűrőből az expanziós szelepbe megy tovább ahonnan kisnyomású cseppfolyóssá alakul.
6. Bekerül az elpárologtatóba ahol kisnyomású cseppfolyósról kisnyomású gáz halmazállapotúra változik. Ez az elpárologtató szokott kellemetlen szagot árasztani a kabinba, ha el van hanyagolva a klímarendszer tisztítása.
7. A kabinventilátor innen szívja be a hideg levegőt az utastérbe.
8. Az elpárologtatóból a kisnyomású gáz halmazállapotú hűtőközeg visszajut a kompresszorba, és míg bekapcsolva van a klímánk az autóban ez a körfolyamat folytonos.
- Gyakran Ismételt Kérdések -
18 – 24 havonta minimum érdemes megvizsgálni, hogy megfelelően működik-e. Ha például lecsökken a klímagáz mennyisége, az a kompresszort sokkal jobban megterheli, és az idő előtti tönkremeneteléhez vezet.
• Karambolos sérülés: az abszorbert (klímahűtőt) általában a jármű elején helyezik el, közvetlenül a lökhárító és a hűtőrács mögött. Ennek az az oka, hogy itt éri a legtöbb menetszél – itt a legjobb a hő leadás. Sajnos mindennek következtében balszerencsés esetben egy kisebb koccanásnál is sérül a klímahűtő, vagy valamelyik cső. • Korróziós problémák: az abszorber és az elpárologtató is általában alumíniumból készül. Ez a fém sajnos rosszul tűri a környezeti szennyezést, nagy károkat tud benne okozni a téli sózás is. Szintén gyakori probléma, hogy az alumínium hűtő felület és az acél rögzítés találkozásánál galvánkorrózió alakul ki, mely porózussá teheti az alkatrészeket. • Gumi csövek megtörése, roppantott csatlakozó meghibásodása: némelyik gépkocsi típusnál a hűtőközeget szállító gumicső konstrukciós, avagy szerelési probléma következtében túlságosan meghajlik, ezáltal könnyen megreped. Szintén előfordul, hogy a gumi csövek roppantott fém csatlakozói rosszul tömítenek, javításuk csak cserével lehetséges. • Kompresszor hiba: a gépkocsi kompresszora egy szíjtárcsán keresztül a motorról kapja a meghajtást. A kompresszor tengelyén a szíjtárcsa mögött elhelyezett simmering esetenként kopott, sérült. Szintén előfordul a kompresszor házának tömítetlensége. • Töltő szelepek tömítetlensége, “O” gyűrű deformálódása
A leghelyesebb télen-nyáron minden héten legalább 1-2 percre megjáratni. Nyáron ez általában teljesül is, de hűvös, párás időben segít páramentesen tartani a szélvédőt. A működő klíma körbeszállítja az olajat az egész rendszerben, így azok nem száradnak ki, nem használódnak el idő előtt. Ezen kívül az olajos tömítések jobban tömítenek, kevesebb gáz szökik el mellettük.
Nyomáspróba során nitrogénnel töltjük fel a rendszert üzemi nyomás értékre. A nyomásmérő óráról leolvasható, ha a rendszer szivárog. Ennek legalább egy órán át kell tartania a nyomást hogy megfelelően tömítettnek nevezzük a rendszert.
Erre a kérdésre pontos választ nem lehet adni. Ez függ a rendszerben található csövek, tömítések állapotától illetve a rendszernek van egy természetes éves szivárgási mennyisége.
Személyautó klímatöltés (R134a) | |
Munkadíj | 8.000 Ft |
Hűtőközeg (R134a) | 25 Ft/g |
Nyomás próba | 3.000 Ft |
Uv olaj | 3.000 Ft |
Személyautó klímatöltés (1234yf) | |
Munkadíj | 14.000 Ft |
Hűtőközeg (1234yf) | 100 Ft/g |
Nyomáspróba | 3.000 Ft |
UV olaj | 5.000 Ft |
Hybrid / elektromos UV olaj | 7.000 Ft |
Teherautó és munkagép klímatöltés | |
Munkadíj | 10.000 Ft |
Hűtőközeg (R134a) | 25 Ft/g |
Hűtőközeg (1234yf) | Érdeklődjön elérhetőségeinken! |
Nyomáspróba | 4.000 Ft |
Uv olaj | 5.000 Ft |
Klíma cső javítása, cseréje | Érdeklődjön elérhetőségeinken! |
Klíma javítás | |
Személyautó | 8.000 Ft / óra |
Teherautó, munkagép | 12.000 Ft / óra |
Kiszállási díj | Érdeklődjön elérhetőségeinken! |
A feltüntetett árak nettó árak, a 27%-os ÁFÁ-t nem tartalmazzák!
Autójavítás | 8000 Ft / óra |
Az árak nettó árak a 27%-os ÁFÁ-t nem tartalmazzák.
Komplett kerék le-fel szerelése, centrírozása lemezfelni | |
16″ -ig | 1.250 Ft / db |
Komplett kerék le-fel szerelése, centírozása alufelni | |
14″-tól | 1.500 Ft / db |
Lemezfelni gumiszerelés-centírozás (kerék le-fel , gumi le-fel , centrírozás) | |
16″ -ig | 2.000 Ft / db |
Alu felni gumiszerelés-centírozás (kerék le-fel , gumi le-fel , centrírozás) | |
14″ -ig | 2.000 Ft / db |
15″ – 16″ -ig | 2.500 Ft / db |
17″ | 3.000 Ft / db |
18″ -tól | 3.500 Ft-tól / db |
Kisteher, 4×4 (kerék le-fel , gumi le-fel , centrírozás) | 3.000 Ft / db |
Defektjavítás | 2.000 Ft-tól / db + szerelés |
Gumitárolás | 1.250 Ft / db / szezon |
Selejt gumi átvétel | 500 Ft / db |
Peremcsiszolás,tömítés | 800 Ft / db |
Kerékcsere centírozás nélkűl | 1000 Ft / db |
Több autó esetén flották részére egyedi kedvezményt adunk.
Az árak nettó árak a 27%-os ÁFÁ-t nem tartalmazzák.
Személyautó klímatöltés (R134a) | |
Munkadíj | 8.000 Ft |
Hűtőközeg (R134a) | 25 Ft/g |
Nyomás próba | 3.000 Ft |
Uv olaj | 3.000 Ft |
Személyautó klímatöltés (1234yf) | |
Munkadíj | 14.000 Ft |
Hűtőközeg (1234yf) | 100 Ft/g |
Nyomáspróba | 3.000 Ft |
UV olaj | 5.000 Ft |
Hybrid / elektromos UV olaj | 7.000 Ft |
Teherautó és munkagép klímatöltés | |
Munkadíj | 10.000 Ft |
Hűtőközeg (R134a) | 25 Ft/g |
Hűtőközeg (1234yf) | Érdeklődjön elérhetőségeinken! |
Nyomáspróba | 4.000 Ft |
Uv olaj | 5.000 Ft |
Klíma cső javítása, cseréje | Érdeklődjön elérhetőségeinken! |
Klíma javítás | |
Személyautó | 8.000 Ft / óra |
Teherautó, munkagép | 12.000 Ft / óra |
Kiszállási díj | Érdeklődjön elérhetőségeinken! |
A feltüntetett árak nettó árak, a 27%-os ÁFÁ-t nem tartalmazzák!
Autókölcsönzés | 8.000 Ft / nap |
Az árak nettó árak a 27%-os ÁFÁ-t nem tartalmazzák.