fbpx

Gyik



GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

 

- Autószerviz szolgáltatás -

A legtöbb típusú autó esetében tudunk segíteni a hibakód kiolvasásában. Kérjük további információkért vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségünk valamelyikén.

Még a tél beálta előtt ellenőrizni kell az izzógyertyát. Amennyiben az „elöregedés” jeleit véljük felfedezni, cseréljük ki, ezzel nem csupán az indítást könnyítjük meg, a téli hideg reggeleken, de az akkumulátort is kíméljük, így annak hosszabb lesz az élettartama. Egy másik segítség lehet az olajcsere. Régi, használt, sűrű olajban nehezebb a motor megforgatása. Ezért célszerű a régi olajat alacsony viszkozítású olajra cserélni, ezáltal jelentősen megkönnyítjük a motor átforgatását inditáskor.

A motor elindítása télen sokkal több energiát igényel, mint nyáron. Az alacsony hőmérséklet akár 50%-al is csökkentheti az akkumulátor teljesítményét. Próbáljuk meg a téli időszakban a lehető legésszerübben használni autónk akkumulátorát. Vagyis amíg a motor nem jár, egyetlen fogyasztót se kapcsoljunk be. Tehát ne felkapcsolt lámpákkal indítsuk be az autót, ne hallgassunk zenét álló motorral, a klímát ne használjuk maximum teljesítménnyel és az ablaktörlőket se indítsuk el, csak ha már elindítottuk a motort.

Igen, az autót felkészítjük műszaki vizsgára, majd levizsgáztatva, érvényes műszakival adjuk vissza. A-Z-ig szolgáltatást vállalunk!

A lehető legrosszabb amit tehetünk, hogy erőszakkal megpróbáljuk felemelni, mert a gumiréteg nagyon érzékeny, ennélfogva könnyen elszakadhat, megsérülhet, majd később használatkor csíkosra törli a szélvédőt, ami csökkenti a kilátást. Ilyen helyzetben töltsünk fagyálló koncentrátumot vagy jégoldót az ablaktörlőkre, majd 2-3 perc múlva ovatosan mozgassuk meg őket. Ha nem akarjuk ezzel tölteni az időt reggel, akkor ajánlott este fölemelni az ablaktörlő lapátokat, így biztosan nem fognak a szélvédőhöz fagyni.

- Gumiszerviz szolgáltatás -

A DOT szám a gumiabroncs gyártási idejét adja meg. Amennyiben 3 jegyű a szám pl.: 319 akkor ez azt jelenti, hogy a 90-es években gyártották pontosan a 31.héten 1999-ben, remélem ilyen feliratot már nem találsz a gumiabroncsodon, mert ez azt jelentené, hogy 17 éves a gumid. Amikor a DOT szám 4 jegyű pl.: 3119 ez azt jelenti, hogy a 31. héten készült 2019-ben.

Természetesen utánfutókhoz is tudunk megfelelő abroncsot biztosítani. Ez lehet személygépkocsi abroncs, vagy nagyobb terhelés esetén kisteherautó gumi is.

Törvényileg a személygépkocsi nyárigumikat 1,6mm-es profilmélységig lehet használni, a gyakorlat azonban azt mutatja hogy, 3mm alatt főként vizes útfelület esetén ajánlott a csere. Téligumi esetén 4mm a határ, ami azt jelenti, hogy az ennél kopottabb téli gumi már nem felel meg téli körülmények között.

Sajnos nincs rá lehetőségünk. Mivel csak új gumi értékesítésével foglalkozunk, ezért a használtgumi beszámítását nem tudjuk megoldani.

Erre a kérdésre nem lehet egyérelű választ adni. Mindkét gumifajtának megvan a maga előnye. A keskenyebb abroncs esetén az autó tömege kisebb felületen koncentrálódik, így a súlyis segíti a gumit abban, hogy a hóban kapaszkodni tudjon. A vastagabb gumi esetében, noha a tömeg jobban szétoszlik, de nagyobb felület áll rendelezésre a tapadásra.

Bizonyos abroncsok forgásirányos (irányspecifikus) mintázattal rendelkeznek, mely maximális vízelvezetést eredményez, és a gumi hangját is csökkenti. Az ilyen abroncs felszerelésekor arra kell ügyelni, hogy a „ROTATION” („forgásirány") feliratú nyíl a gépkocsi haladási iránya felé mutasson. A nyilat az abroncs mindkét oldalának falán megtalálja.

- Klímajavítás szolgáltatás -

18 – 24 havonta minimum érdemes megvizsgálni, hogy megfelelően működik-e. Ha például lecsökken a klímagáz mennyisége, az a kompresszort sokkal jobban megterheli, és az idő előtti tönkremeneteléhez vezet.

• Karambolos sérülés: az abszorbert (klímahűtőt) általában a jármű elején helyezik el, közvetlenül a lökhárító és a hűtőrács mögött. Ennek az az oka, hogy itt éri a legtöbb menetszél – itt a legjobb a hő leadás. Sajnos mindennek következtében balszerencsés esetben egy kisebb koccanásnál is sérül a klímahűtő, vagy valamelyik cső. • Korróziós problémák: az abszorber és az elpárologtató is általában alumíniumból készül. Ez a fém sajnos rosszul tűri a környezeti szennyezést, nagy károkat tud benne okozni a téli sózás is. Szintén gyakori probléma, hogy az alumínium hűtő felület és az acél rögzítés találkozásánál galvánkorrózió alakul ki, mely porózussá teheti az alkatrészeket. • Gumi csövek megtörése, roppantott csatlakozó meghibásodása: némelyik gépkocsi típusnál a hűtőközeget szállító gumicső konstrukciós, avagy szerelési probléma következtében túlságosan meghajlik, ezáltal könnyen megreped. Szintén előfordul, hogy a gumi csövek roppantott fém csatlakozói rosszul tömítenek, javításuk csak cserével lehetséges. • Kompresszor hiba: a gépkocsi kompresszora egy szíjtárcsán keresztül a motorról kapja a meghajtást. A kompresszor tengelyén a szíjtárcsa mögött elhelyezett simmering esetenként kopott, sérült. Szintén előfordul a kompresszor házának tömítetlensége. • Töltő szelepek tömítetlensége, “O” gyűrű deformálódása

A leghelyesebb télen-nyáron minden héten legalább 1-2 percre megjáratni. Nyáron ez általában teljesül is, de hűvös, párás időben segít páramentesen tartani a szélvédőt. A működő klíma körbeszállítja az olajat az egész rendszerben, így azok nem száradnak ki, nem használódnak el idő előtt. Ezen kívül az olajos tömítések jobban tömítenek, kevesebb gáz szökik el mellettük.

Nyomáspróba során nitrogénnel töltjük fel a rendszert üzemi nyomás értékre. A nyomásmérő óráról leolvasható, ha a rendszer szivárog. Ennek legalább egy órán át kell tartania a nyomást hogy megfelelően tömítettnek nevezzük a rendszert.

Erre a kérdésre pontos választ nem lehet adni. Ez függ a rendszerben található csövek, tömítések állapotától illetve a rendszernek van egy természetes éves szivárgási mennyisége.

- Klímatöltés szolgáltatás -

Legkevesebb 1 óra. Ennél rövidebb idő alatt nem lehet lelkiismeretesen elvégezni a gáz lefejtését ártalmatlanításhoz, ellenőrizni a rendszer tömítettségét, a kenőolaj mennyiségét, majd újra feltölteni a rendszert.

Ez típusfüggő. A klímagázt (hűtőközeget) súlyra mérik, egy kisebb autóba elegendő 500 g, egy nagyobb sportkocsiba belemegy ennek akár a háromszorosa is.

Semmiképp. Használatuk balesetveszélyes a hozzá nem értők számára. Ezenkívül a klímatöltés során a rendszert ki kell üríteni, eltávolítani az esetlegesen belekerült párát, mely savassá teheti a klíma kenéséért felelős észter olajat, s a kompresszor gyors tönkremeneteléhez vezethet.

Valószínűleg csökkent a rendszerbe a hűtőközeg mennyisége. Gyakran elegendő pótolni a hiányzó mennyiséget, ha teljesen üres a rendszer akkor szükséges egy átvizsgálás, javítás. Ha megfelelő a hűtőközeg mennyisége valószínűleg mechanikai vagy elektronikai hiba áll fenn.

A klíma tisztítást ózongenerátorral végezzük ez jelenleg a leghatékonyabb és a legbiztonságosabb módszer.

Évente legalább egyszer érdemes fertőtleníteni.

A pollenszűrő áll az utastérbe bejutó levegő útjába megakadályozva a szennyeződések bejutását. Évente egyszer érdemes cserélni.

- Mobil klímaszerviz szolgáltatás -

A „csak töltsünk rá„ nálunk nem működik mert a nyomásokból nem derül ki hogy pontosan hány gramm hűtőközeg van a rendszerben.

Ha a nyomáspróba alatt csökken a nyomás, akkor nem érdemes a rendszert feltölteni. Megkeressük a szivárgás helyét és műhelyünkben vagy a kisebb javításokat akár helyszínen elvégezzük.

Teherautók, munka gépek helyszíni klímatöltése, szükség esetén javítása.

- Automata váltó olajcsere szolgáltatás -

Az automata váltóban található olaj kenőképessége bizonyos kilométer megtétele után csökken, rendszeres karbantartás nélkül a váltó meghibásodik, javítása pedig rendkívül költséges. Igencsak téves elképzelések keletkeztek az „élettartam feltöltés” fogalomnak köszönhetően, melyet néhány autógyár (OEM) használ, az automata sebességváltók tulajdonosaiban azt a benyomást keltve, hogy azoknak nincs szüksége karbantartásra (olajcserére) egész élettartamuk alatt. Az „élettartam feltöltés” egy meghatározott karbantartási intervallumot jelent (években vagy km-ben), melyet sok esetben a gyártó nem ad meg.

Szakértők javaslata alapján 60-70 000 km-enként vagy 4-5 év elteltével érdemes az olajat cserélni.

Az ár függ az autó és a váltó típusától, illetve a gyár által előírt feltöltési mennyiségtől. Ez az autó alvázszáma alapján beazonosítható.

Kulcsszavak