Gyik



GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

 

- Autószerviz szolgáltatás -

A legtöbb típusú autó esetében tudunk segíteni a hibakód kiolvasásában. Kérjük további információkért vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségünk valamelyikén.

Még a tél beálta előtt ellenőrizni kell az izzógyertyát. Amennyiben az „elöregedés” jeleit véljük felfedezni, cseréljük ki, ezzel nem csupán az indítást könnyítjük meg, a téli hideg reggeleken, de az akkumulátort is kíméljük, így annak hosszabb lesz az élettartama. Egy másik segítség lehet az olajcsere. Régi, használt, sűrű olajban nehezebb a motor megforgatása. Ezért célszerű a régi olajat alacsony viszkozítású olajra cserélni, ezáltal jelentősen megkönnyítjük a motor átforgatását inditáskor.

A motor elindítása télen sokkal több energiát igényel, mint nyáron. Az alacsony hőmérséklet akár 50%-al is csökkentheti az akkumulátor teljesítményét. Próbáljuk meg a téli időszakban a lehető legésszerübben használni autónk akkumulátorát. Vagyis amíg a motor nem jár, egyetlen fogyasztót se kapcsoljunk be. Tehát ne felkapcsolt lámpákkal indítsuk be az autót, ne hallgassunk zenét álló motorral, a klímát ne használjuk maximum teljesítménnyel és az ablaktörlőket se indítsuk el, csak ha már elindítottuk a motort.

Igen, az autót felkészítjük műszaki vizsgára, majd levizsgáztatva, érvényes műszakival adjuk vissza. A-Z-ig szolgáltatást vállalunk!

A lehető legrosszabb amit tehetünk, hogy erőszakkal megpróbáljuk felemelni, mert a gumiréteg nagyon érzékeny, ennélfogva könnyen elszakadhat, megsérülhet, majd később használatkor csíkosra törli a szélvédőt, ami csökkenti a kilátást. Ilyen helyzetben töltsünk fagyálló koncentrátumot vagy jégoldót az ablaktörlőkre, majd 2-3 perc múlva ovatosan mozgassuk meg őket. Ha nem akarjuk ezzel tölteni az időt reggel, akkor ajánlott este fölemelni az ablaktörlő lapátokat, így biztosan nem fognak a szélvédőhöz fagyni.

- Gumiszerviz szolgáltatás -

A DOT szám a gumiabroncs gyártási idejét adja meg. Amennyiben 3 jegyű a szám pl.: 319 akkor ez azt jelenti, hogy a 90-es években gyártották pontosan a 31.héten 1999-ben, remélem ilyen feliratot már nem találsz a gumiabroncsodon, mert ez azt jelentené, hogy 17 éves a gumid. Amikor a DOT szám 4 jegyű pl.: 3119 ez azt jelenti, hogy a 31. héten készült 2019-ben.

Természetesen utánfutókhoz is tudunk megfelelő abroncsot biztosítani. Ez lehet személygépkocsi abroncs, vagy nagyobb terhelés esetén kisteherautó gumi is.

Törvényileg a személygépkocsi nyárigumikat 1,6mm-es profilmélységig lehet használni, a gyakorlat azonban azt mutatja hogy, 3mm alatt főként vizes útfelület esetén ajánlott a csere. Téligumi esetén 4mm a határ, ami azt jelenti, hogy az ennél kopottabb téli gumi már nem felel meg téli körülmények között.

Sajnos nincs rá lehetőségünk. Mivel csak új gumi értékesítésével foglalkozunk, ezért a használtgumi beszámítását nem tudjuk megoldani.

Erre a kérdésre nem lehet egyérelű választ adni. Mindkét gumifajtának megvan a maga előnye. A keskenyebb abroncs esetén az autó tömege kisebb felületen koncentrálódik, így a súlyis segíti a gumit abban, hogy a hóban kapaszkodni tudjon. A vastagabb gumi esetében, noha a tömeg jobban szétoszlik, de nagyobb felület áll rendelezésre a tapadásra.

Bizonyos abroncsok forgásirányos (irányspecifikus) mintázattal rendelkeznek, mely maximális vízelvezetést eredményez, és a gumi hangját is csökkenti. Az ilyen abroncs felszerelésekor arra kell ügyelni, hogy a „ROTATION” („forgásirány") feliratú nyíl a gépkocsi haladási iránya felé mutasson. A nyilat az abroncs mindkét oldalának falán megtalálja.

- Klímajavítás szolgáltatás -

18 – 24 havonta minimum érdemes megvizsgálni, hogy megfelelően működik-e. Ha például lecsökken a klímagáz mennyisége, az a kompresszort sokkal jobban megterheli, és az idő előtti tönkremeneteléhez vezet.

• Karambolos sérülés: az abszorbert (klímahűtőt) általában a jármű elején helyezik el, közvetlenül a lökhárító és a hűtőrács mögött. Ennek az az oka, hogy itt éri a legtöbb menetszél – itt a legjobb a hő leadás. Sajnos mindennek következtében balszerencsés esetben egy kisebb koccanásnál is sérül a klímahűtő, vagy valamelyik cső.• Korróziós problémák: az abszorber és az elpárologtató is általában alumíniumból készül. Ez a fém sajnos rosszul tűri a környezeti szennyezést, nagy károkat tud benne okozni a téli sózás is. Szintén gyakori probléma, hogy az alumínium hűtő felület és az acél rögzítés találkozásánál galvánkorrózió alakul ki, mely porózussá teheti az alkatrészeket.• Gumi csövek megtörése, roppantott csatlakozó meghibásodása: némelyik gépkocsi típusnál a hűtőközeget szállító gumicső konstrukciós, avagy szerelési probléma következtében túlságosan meghajlik, ezáltal könnyen megreped. Szintén előfordul, hogy a gumi csövek roppantott fém csatlakozói rosszul tömítenek, javításuk csak cserével lehetséges.• Kompresszor hiba: a gépkocsi kompresszora egy szíjtárcsán keresztül a motorról kapja a meghajtást. A kompresszor tengelyén a szíjtárcsa mögött elhelyezett simmering esetenként kopott, sérült. Szintén előfordul a kompresszor házának tömítetlensége.• Töltő szelepek tömítetlensége, “O” gyűrű deformálódása

A leghelyesebb télen-nyáron minden héten legalább 1-2 percre megjáratni. Nyáron ez általában teljesül is, de hűvös, párás időben segít páramentesen tartani a szélvédőt. A működő klíma körbeszállítja az olajat az egész rendszerben, így azok nem száradnak ki, nem használódnak el idő előtt. Ezen kívül az olajos tömítések jobban tömítenek, kevesebb gáz szökik el mellettük.

- Klímatöltés szolgáltatás -

Legkevesebb 1 óra. Ennél rövidebb idő alatt nem lehet lelkiismeretesen elvégezni a gáz lefejtését ártalmatlanításhoz, ellenőrizni a rendszer tömítettségét, a kenőolaj mennyiségét, majd újra feltölteni a rendszert.

Ez típusfüggő. A klímagázt (hűtőközeget) súlyra mérik, egy kisebb autóba elegendő 500 g, egy nagyobb sportkocsiba belemegy ennek akár a háromszorosa is.

Semmiképp. Használatuk balesetveszélyes a hozzá nem értők számára. Ezenkívül a klímatöltés során a rendszert ki kell üríteni, eltávolítani az esetlegesen belekerült párát, mely savassá teheti a klíma kenéséért felelős észter olajat, s a kompresszor gyors tönkremeneteléhez vezethet.

Kulcsszavak